July 4, 2009

What a Wonderful MAHE World



by Dian Yunus, 2009

2 comments:

Adrian said...

salut,

am vazut ca esti in Kassel de ceva vreme. Negasind o adresa de email unde sa iti pot scrie, am zis sa iti las un comment. Din august vin si eu in germania la Universitatea din Kassel.
Imi poti da te rog niste sfaturi, asa pentru incepator: cum fac cu asigurarea, id, dreptul la munca, etc?
multumesc si astept un raspuns.

tamoeta said...

Salut Adrian,

tare comic commentul :)
Dar ma bucur ca blogul meu serveste si studentilor romani care doresc sa studieze aici.
Ei bine, sa-ti raspund la intrebari:
In primul rand, va trebui sa te inscrii la biroul de evidenta populatiei (fara asta nu poti face mare lucru). Asta faci in prima - a doua zi dupa ce te stabilesti.
Asigurare iti faci in Romania la CNAS. Cand ajungi in Kassel, mergi la AOK pentru a o recunoaste.
Apoi mergi la universitate sa te inmatriculezi.
Drept de munca primesti indata ce primesti drept de sedere. Nu stiu daca s-a schimbat statutul nostru, dar cu acest drept de munca vei putea lucra 90 de zile full time sau 180 de zile part time pe an. In plus vei avea voie sa lucrezi 82 de ore pe luna la universitate ca si asistent.
Dreptul de sedere il primesti dupa ce ai legitimatia de student si dovada finantarii (bursa sau un depozit la o banca in Germania - 550€/luna).

Sper ca ti-am putut da cateva sfaturi de inceput, dar pt alte informatii sau intrebari, poti sa-mi scrii si la tamoeta@student.uni-kassel.de

Spor la pregatiri si pe curand!