September 16, 2010

Cand voi fi mare...

Ce este un turist? Si ce este un egoist? Si care este diferenta dintre ele?
Ce inseamna recycling?
De ce cu cat ma apropii mai mult de statuia lui Herkules, acesta creste in doar cateva minute?
Ce este un campus? Ce inseamna "uni"? Daca nu esti student, poti locui intr-un camin studentesc?
Cand voi fi mare, o sa fiu si eu student, dupa care voi fi pilot!

Cam asta s-a petrecut intrunul dintre weekendurile mele trecute si pe cuvantul meu ca a fost una dintre cele mai frumoase experiente din ultimul timp.
Verisorii mei, Lara (11) si René (8) din Nürnberg, m-au vizitat cu ceva timp in urma. A fost tare frumos sa petrec doua zile cu acesti doi copii minunati intr-o perioada in care dedicasem majoritatea timpului meu scrisului si muncilor casnice. Pe cat am fost de consumata de energie, pe atat ma incarcau cu energie extraordinarele discutii care le purtam.
Totul incepuse cu intrebarea "Tu ce lucrezi?", venita din partea finutzului meu de 8 ani. Stau eu putin pe ganduri si incerc sa-i explic cum explorez eu ce se intampla in universitati... (adaug) in scoli, ca sa aflu tarziu ca universitatea era inca un concept strain pentru el. La cat de neputincioasa ma simteam eu sa explic cercetare in invatamant superior, ma intreaba René indata: Dar tu esti administrator? (vezi "
Hausmeister")... da! Nu stiu de ce incepusem cu stangul.

Imi amintesc acum cum i-am explicat unei fetite de 2 ani si jumatate (e Hilda, care e atat de mare cat masterul meu) care venise cu mama ei la un workshop, ca noi doua ne jucam impreuna timp de 2 ore pentru ca mama ei are o prezentare ("Vortrag"), si ca noi nu o putem vedea de la locul unde ne jucam pentru ca perdele sunt inchise in sala de prezentare, ca altfel nu se vede proiectia de la videoproiector, ca ar fi prea mult lumina in sala. Hilda se uita lung la mine si spune -ok!

Dar venind inapoi la weekendul cu Lara si René! A fost si mai frumos parca, sa pregatesc clatite pentru micul dejun si orez cu lapte pentru cina, sa mergem la film 3D, sa mergem o zi intreaga la muzee si seara sa mai vrem, sa-l vizitam pe Herkules, sa facem multe poze, sa ne jucam multe joculete inteligente si sa invatatm despre cum sa ne jucam mai eficient.

Eu am invatat multe despre copii si despre mine si s-au confirmat din nou ipotezele lui Sugata Mitra:
  • If children have interest, then education happens.
  • Children will learn to do what they want to learn to do!
Pe tema asta recomand cu drag urmatorul TED talk:

Sugata Mitra: The child-driven education


Sa cresteti mari!! ;)

Poze:
on Tamoets's Flickr Album

No comments: