March 28, 2008

Ce legatura are pianistul cu bunica?

Mi-am incheiat ciclul de filme, ar fi cazul sa mai merg pe la servici. Maine e vineri, o zi perfecta de a incepe saptamana de lucru!

Am vazut multe filme, mi-am luat si boxe intre timp si-s foarte incantata de ele.

- De ce ti-ai luat boxe, bunicutzo?

- Ca sa aud mai bine! :D


"The Kite Runner": Mmm… eram tare furioasa pentru ca au aratat exact imaginea pe care o stim toti despre musulmani sau, ma rog, aia pe care vrea lumea sa o vada! Trebuie sa fie foarte periculos pe-acolo prin Afganistan si Pakistan, asa cum arata in film. Pacat ca nu il cunoasteti pe colegul meu, Waqar, din Pakistan, un tip foarte simpatic si are un mod de a rade ca ne prapadim toti din jurul lui de ras :)) Dar e descurcaret baiatu, dupa un an de master a primit un job la Ministerul educatiei in Pakistan, ca si "Higher Education Advisor"


"4 luni, 3 saptamani si 2 zile" … am fost si mai furioasa decat dupa filmul anterior… ce vremuri si ce mentalitati, dar asta e realitatea… sau vreau sa cred ca asta era realitatea vremurilor de atunci.


"The Pianist"… pe cine sa mai fi furios? Saraca bunica… am reusit sa vizualizez ce mi-a povestit timp de 20 de ani. Apropo, are bunica niste povesti din lagar din Rusia, de te iau frigurile. S-a descurcat fata, ce era sa faca… si uite ca a ajuns si azi maine implineste 85 de ani! Multi inainte! Totusi despre film… ma tot intreb de ce ii vanau toti pe iudei? Cand am fost in Berlin am vizitat Muzeul Iudeilor si am vazut acolo niste placute care mai demult erau amplasate la intrarea in diferite Landuri din Germania: "Nu primim Tigani si Iudei". Tot ce am vazut acolo a capatat oarecum sens acum, dar nu mi-a raspuns la intrebare. Si dupa ce a pierdut Germania razboiul, s-au suparat nemtii au fost dusi in lagar in Rusia sau ca le-au construit rusii zid intre Germania de est si Germania de west!?


Va recomand sa vedeti filmul, a fost premiat la Cannes in 2002, la fel ca "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" in 2007.



No comments: