October 13, 2007

New home, new people, new world … nice home, nice people, nice world

Stau intr-o cafenea (“Tor Cafe”) la Universitate, bucuroasa ca mi-am activat contul de net si ca am intrat iarasi in pas cu lumea... e 14:00 si tocmai s-a inchis “la mancare” (deutsche Puenktlichkeit) si restul spatiului se pregateste pt petrecerea de diseara in cinstea studentilor straini – happy me

Studenti straini? Cat de straina sunt eu?... Acasa e... ca acasa... ma refer acasa, in camarutza mea din casa de langa Hauptbahnhof, Polizei-Praesidium si Arbeitsamt. Sunt in Germania, dar la mine acasa sunt in Asia. Colegele mele sunt din Indonesia (Puji) respectiv din Vietnam (Phuong – nu ma intrebati cum se pronunta) asa ca va puteti imagina ca povestim numai “In my country-“ respectiv “In my tribe-stories”, se mananca cu mana respectiv cu betigase chinezesti si in principal orez si chili . Asa ca in cazul meu nu vorbim de cunoasterea culturii germane cat vorbim de cunoasterea culturii asiatice. Nu stiu daca va puteti imagina cat e de interesant sa vorbesti cu un cetatean din tribul Java (de aici era si cel care a dat numele programului respectiv) sau si mai interesant, cu oameni din religii diferite: islamica, budista. Poate cand zic de triburi va ganditi (la fel ca si mine la inceput) la omuleti dinaia care danseaza in jurul focului. Dar nu, colega mea din tribul Java face parte din stafful administrativ al uneia dintre cele mai mari universitati din Indonesia (mana dreapta a prorectorului) si a venit sa studieze higher education la sugestia conducerii universitatii, nu poate trai fara internet (mai stiu eu unii) si nu cunoaste notiuniunile de calorifer, palton, cizme, ceata, frig, etc. Are ocazia sa le cunoasca acum, pentru ca in Kassel, la fel ca in Cluj, avem ceata in fiecare dimineata, in rest toamna e frumoasa, colorata, in ton cu componenta grupului de masteranzi de la MAHE (Master Proogramme Higher Education). Ieri am avut prima intalnire cu tutorul nostru (nu stie el ca si eu sunt TuThoritza ) pentru clarificarea eventualelor intrebari, astfel incat pentru luni dimineata la ora 10 sa fim pregatiti sa incepem primul modul, introductiv, al programului. Suntem putini (spre binele nostru si al profesorilor)... din cele mai indepartate colturi ale lumii. Ma simt ca acasa, eu care vin de la cateva sute de km departare. Si pe urma vine intrebarea: “De ce stii atat de bine germana?”
La inceput le explici, le explici chiar istoria etniei germane din Romania, dar la un moment dat nu mai poti si mi se pare stupid cand ma intreaba pt ca pt mine e la fel ca si cum m-ar intreba de ce stiu atat de bine romaneste ... .

Abia astept sa ma intrebe de unde stiu atatea despre Bologna hihihi Apropos, se protesteaza si aici, dar instigatori nu au, caci protesteaza fara succes, pentru ca in ciuda protestelor au fost introduse taxele de studii (Suedezii cand au auzit asa ceva, si-au pus problema daca sa introduca o lege nationala cum ca nu se vor introduce taxe pentru studii in universitatile lor – mi-a spus o studenta Erasmus din Suedia). Daca si studentii sunt atat de rabdatori ca si germanii in general, atunci probabil vor astepta mult si bine sa ia cineva in considerare protestele lor .

Si inchei cu confirmarea faptului ca germanii sunt foarte politicosi, zambareti si te ajuta ori de cate ori ai nevoie!

Mit freundlichen Gruessen,

:)

8 comments:

Anonymous said...

Ma bucur ca in sfarsit" am dat de tine cumva " si ma mai bucur ca ai scris foarte frumos.
Apropoooo de triburi cu omuletii din jurul focului:
Un european zicea : Ce vreti voi, ca numai ieri a-ti coborat din copac .
Raspuns : Da ,ai dreptate ,dar noi am coborat din copac in mercedes.
O saptamana buna iti doresc .
tata

tamoeta said...

:)) Cam asa ceva e cu omuletii. Cand am fost sa ne arate biblioteca lor(nemtii), indonezianca mea stia tot despre sistemul lor de cautare (opac)...pe cand eu, care vin dintr-o tara europeana si o universitate si mai europeana stateam atenta sa nu cumva sa nu prind ceva din explicatiile foarte noi pt mine...

Traian Bruma said...

Super tare articolul ... si mai ales link-urile. Deabia asteptam sa aflu despre experienta din Germania si mi-a facut mare placere sa citesc.

tamoeta said...

Ma bucur ca ti-a facut placere sa citesti :) Vreau sa scriu curand despre exeprienta de la cursuri, care au inceput saptamana asta si imi iau notite pt blog la fiecare curs. Din pacate poze nu voi mai avea curand pt ca tocmai mi s-a stricat camera :( Dar o sa apar pe cite-ul universitatii si pe site-ul programului nostru :) so, fi pe faza!

Irina said...

Super! Ma bucur ca iti place acolo desi era putin probabil sa nu. De-abia astept sa vin in vizita :D. si astept noi informatii

tamoeta said...

:) Da...Tu m-ai incurajat cel mai mult sa vin aici la master si acum ma gandesc ca este o alegere foarte buna Thanx >:D<

Sergiu said...

Write more about Sverige :o) and have lots of fun with your Higher Education stuff... daca par gelos e pentru ca in higher-education-cluj-stuff there's not much to ... anything
Buh-bye!

tamoeta said...

Buh-bye HE-Cluj-Stuff!!!!!!!!!!!!!